Vi fortsätter växa och stärker nu upp teamet med ytterligare en stjärna. Det är med värme och glädje vi välkomnar vår nya systemutvecklare Dennis Strömberg. Dennis tillhör vår konsultgrupp och kommer leverera fenomenala digitala lösningar och tjänster till våra...
Lär känna Hugo Davidsson.
Relaterat
Vi välkomnar Hugo!
Säg hej till Hugo – vår nya supporthjälte och problemlösare som alltid hjälper till där det behövs. Hugo har arbetat hos oss sedan augusti så det är mycket möjligt att du redan har hunnit träffa honom om du har haft vägarna förbi.
Hugo är utbildad inom dataspelsutveckling och har en filosofie kandidatexamen med huvudområdet informationsteknologi. Alltså inte så konstigt att han är en stjärna på att felsöka – och lösa problem.
Om du inte hittar Hugo på kontoret eller gymmet bör du kolla i soffan. Favoritserien just nu är såklart How I Met Your Mother.
Hur har de första månaderna varit för dig?
De första månaderna har varit jättebra. Jag har blivit bra bemött av alla kollegor och jag känner mig som hemma i denna miljö vilket är ett stort plus. Dessutom får jag den hjälpen jag behöver för att kunna utvecklas inom mitt arbetsområde.
Vad är dina arbetsuppgifter?
Mitt arbetsområde innefattar att bemöta kund och felsöka problem. Det kan bland annat innebära att jag delegerar ut ärenden till mina kollegor som jag vet att de har bättre koll på. Men främst är det som sagt att svara i telefon, bemöta kund och sedan försöka lösa problemen de har så fort som möjligt.
Du har en utbildning inom informationsteknologi, vad kommer du tillföra på Wisest?
Eftersom jag är precis klar med min utbildning hoppas jag komma in med nya ögon och kunna tillföra uppdaterad kunskap. Jag kommer få mycket användning utav det jag har lärt mina under mina tre år i utbildningen.
Vad är dina främsta egenskaper?
Mina främsta egenskaper är att jag är positiva och nyfiken. Det är alltid kul att lära sig nya saker och det finns alltid något nytt att lära sig i denna bransch.
Vad är det roligaste med ditt jobb?
Det roligaste med mitt jobb är att vara till nytta för kunden. Det känns bra när en kund blir glad efter jag har löst ett problem de har haft. Det känns extra bra om problemet också har varit utmanande att försöka fixa.
Tack Hugo, varmt välkommen till Wisest!
Fem snabba med Hugo
iPhone – Android
Film – Serie
Sommar – Vinter
House – RnB
Kaffe – Te (Nocco)