Tjänsten är tillsatt – Kundsupport

Trivs du i en supportroll med utmanande uppgifter och eget ansvar? Nu söker vi en serviceinriktad och ödmjuk person till vår kundsupport som vill stötta våra kunder!

Om tjänsten

I rollen som kundsupport kommer du arbeta i ett sammansvetsat team som tillsammans arbetar nära våra kunder via telefonsupport, mail men också våra besökare.
Du kommer arbeta med första linjens support på vår kundsupportavdelning där dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att ta emot samtal, vara mellanhanden mellan kund och tekniker, sköta och planera vår ärendehantering.

Din profil

Då du kommer vara avdelningens ansikte utåt och kundens första kontakt innan tekniker ser vi att du som person är ödmjuk, god kommunikativt och mån om god service. Du ska på ett lugnt och pedagogiskt sätt kunna förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Vi ser även att du är ansvarsfull, strukturerad och trivs med att arbeta med datorn och telefonen som är dina främsta arbetsverktyg.

Krav

  • Grundläggande IT-kompetens från gymnasial utbildning eller brinnande eget intresse
  • Svenska flytande i tal och skrift, god engelska i tal och skrift
  • Ansvarsfull & strukturerad

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av IT-support
  • Användaradministration av Active Directory
  • Office 365
  • Har körkort då det på sikt kommer behövas i tjänsten

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Denna tjänst är tillsatt

”När jag började på Wisest fick ordet ”medarbetare” en annan betydelse. Vi jobbar inte bara med varandra utan vi jobbar tillsammans. Man kan alltid räkna med sina kollegor och alla är delaktiga i det vi gör. Wisest för mig är inte enbart ett jobb, det är en möjlighet att utvecklas inom något man verkligen brinner för.

Denna tjänst är något för dig som gillar att hjälpa människor. Att känna tacksamhet från en kund när du löst deras problem är otroligt tillfredsställande och kan snabbt göra en dålig dag till en bra.”

Dennis Fransson, Kundsupport Wisest